# STORING(en) en BELANGRIJKE INFO.

09-12-2015: Authenticatie problemen, "502 Authentication Failed" meldingen.
            Iets later dan de bedoeling was, alles is weer in de lucht.

26-10-2015: Authenticatie probleem, "502 Authentication Failed" melding.
            Het probleem is verholpen.







Voor vandaag en morgen zijn er geen problemen geplanned :)









# EMAIL (in het algemeen).

We hechten grote waarde aan email zonder spam. Niet te verwarren met 'Rich Text/HTML-opmaak' (welke meestal niet nodig is en email-content 10x groter maakt dan nodig is).

Gezien anno 2017 nog steeds grote hoeveelheden spam rond gestuurd worden (welke al dan niet 'toevallig' voor 1 van onze mailboxen bedoeld is),
heeft onze mail-server de opdracht gekregen om zoveel mogelijk spam
(en alles wat er maar op lijkt) te weigeren (score 1000+ hits per dag).

Heb je toevallig een legitiem emailtjes proberen te sturen welke hier niet doorkomt, alvast sorrie.

We reageren (over het algemeen) ERG SNEL op legitieme email.
Dus wanneer er binnen een redelijke tijd geen reactie retour komt......

In dit kader is 'Incredimail'/'Avast'/'AVG' (dus) gelijkgesteld aan spam!
Stel die proggies in dat ze NIET de email (en Spotnet) vervuilen met spam.

# BETALINGEN.

Uw betaling kan via Bank, Giro of Creditcard (MoneyBookers/AlertPay).
Wilt U gedetaileerde informatie over deze mogelijkheden? Klik dan hier!

Waarom opgave van 5 (ivm. privacy) cijfers van uw (bank)rekeningnummer?
Dan kan uw betaling toch snel verwerkt worden, ook al vergeet u de
User-ID of betaalcode te vermelden. Opgave is (dus) niet verplicht.

# INLOGGEGEVENS KWIJT.

Zonder User-ID of 1-malige betaalcode kunnen we u niet helpen.
Opvragen per email bij support@

# SNELHEIDSPROBLEMEN.

Is uw account niet verlopen en is de snelheid toch laag (nog lager
dan 'heel erg laag'), dan is de kans groot dat de newsreader items
aan het downloaden is, welke niet (meer) op de newsserver staan, zoals
om juridische redenen, om administratieve redenen, of gewoon leeftijd.
De gangbare optie is een alternatief zoeken die (nog) wel op de server
staat. Een andere optie is gebruik maken van onze NZB-service.

Is het (misschien) een internet-probleem, run dan dit even:

Windows - Start - Uitvoeren - CMD - TRACERT 'hostadres' [enter]

Dit wil soms wel eens een boosdoener aanwijzen (welke niet de server is).

Maar het aantal connecties/threads wat ophogen is vaak minder werk :).
Of instellen van SSL op poort 563 (wanneer uw newsreader dat ondersteund).

Mocht ook dat niet helpen, dan kunnen we 2 'halfspeed' accounts leveren.
Zodat er effectief het dubbele aantal connecties beschikbaar zijn.
Er is dan wel een newsreader nodig die met meerdere servers werken kan.

# SSL werkt niet (zoals verwacht)?

Gebruik standaard-poort 563. Stel in dat het SSL-certificaat minder
strikt gecontroleerd dient te worden, om foutmeldingen te voorkomen.

# HIJ DOET HET NIET?

De meest gangbare oorzaak van 'hij doet het niet' is het vergeten om
het newsserver account te vernieuwen. Controleer dat dus als eerste.

Wel kunnen inloggen, maar toch niets kunnen downloaden? Dat kan te maken
hebben met het 'GROUP' commando. Laat je newsreader dat commando zenden.

Mocht U een storing vermoeden, welke niet uw newsreader is, wees helder!
Onderbouw de storing, bv. met een "Telnet" sessie bij inlogproblemen.
Meldingen van de server beginnen altijd met 3 cijfers, netwerk/internet
problemen met 5 cijfers of "WSxxxxx", zoals bv. '502 tekst', '10060' of
'WSAEHOSTNF'.

Windows - Start - Uitvoeren - CMD - TELNET hostadres 119 [enter]

Zodra de servernaam komt, tikt U

authinfo user Usernaam [Enter]

en dan

authinfo pass Password [Enter]

Natuurlijk het hostadres en uw usernaam met password (case sensitive),
zoals die recentelijk zijn opgegeven voor uw account (de inloggegevens).
Gebruik niet de [Backspace]-toets bij het invoeren.

Staat TELNET niet op de compu, installeer deze dan even: configuratie-
scherm, alle configuratie onderdelen, Windows onderdelen, Telnet-client.

Knip en plak de volledige resultaten in email naar support@
Niet (of slecht) onderbouwde meldingen kunnen we niet behandelen.

411 No such group. Kunt u wel inloggen, maar er wordt niets
(meer) gedownload? Controleer de newsreader instelling voor
het 'Select GROUP' commando. Die moet 'yes' zijn.

# NEWSREADER.

Vrijwel ALTIJD is de newsreader de boosdoener. Met name Grabit en
Newsleecher hebben irritante gedragingen richting server, met gevolg
dat de server je er niet (meer) in laat (too many connections/hit
connection limit). Stel de newsreader in op 4 connecties (om ergens
te beginnen), met delays op ten minste 60 seconden.

# Spotnet (uploaden)..

Spotnet werkt met elke PFCorner-newsserver account.

# OVERIGE ZAKEN, bv. FeedBack.

Wees duidelijk! Met bv. een 'storingmelding zonder onderbouwing' (ook
wel een 'hij doet het niet meer bericht' genaamd) kunnen we helaas niets.

Eventuele newsserver-storingen gaan 'vanzelf' voorbij (uw newsreader wacht
daarop), probeer het een uurtje later nog eens.