PFCorner's Spotnet Backup/Restore (en NZB-)service (ook voor andere 'sites').
=============================================================================


Zoals je vast wel ontdekt hebt, zijn er spots van Spotnet (en andere plekken) welke verdwijnen
als sneeuw voor de zon. Of spots zijn zo groot, dat het verdwijnt terwijl je er nog mee bezig
bent (bv. met langzaam internet). De oorzaak voor dat verdwijnen zul je vast wel weten.

Bij PFCorner hadden we al onze NZB-service. Wat een prima manier is om een flinke hoeveelheid
van het (met name oude) verdwenen spul alsnog boven water te bekomen.

Een tijdje terug (mei 2018) werden we benaderd met de vraag om Spotnet te backuppen.
Waarmee een beginnetje is gemaakt. Nou, dat project werkt! Je moet je daarvoor wel aanmelden.

Je kunt van deze Spotnet-backup gebruik maken, door te laten restoren wat nodig is.
Daartoe gebruiken we "Resilio Sync" om mappen te delen. Het principe is eenvoudig: 1-malig
het programma installeren, 1 of meer mappen delen (middels 'Codes') en gaan met die banaan!
Resilio werkt op bijna elk platform, zelfs met mobieltjes (niet zo nuttig) en NASsen.

Je vraagt per email de te restoren map/titel aan, via NZB-bestand (of torrent/magnet) van
Spotnet of een andere NZB- (of torrent-)site.
Zodra het restoren gelukt is, komt de map ter beschikking, daar krijg je dan bericht over.
Het is dan een kwestie van even wachten tot "Resilio Sync" de boel naar je harddisk geeft
gesynced. Om het daarna te controleren (bv. via QuickPAR) en uit te pakken (via WinRAR of
7Zip), in het geval je niet direct de uitgepakte bestanden aangeboden krijgt.

Dit zijn nauwelijk meer muis-kliks dan zelf iets direct via Spotnet (of elders) regelen.
Maar je hebt nu tijd genoeg om de map te restoren, ook met een langzame internet-verbinding.
Je weet al van te voren dat het gevraagde compleet beschikbaar is.

Je dient je eerst aan te melden: zet de User-ID (verplicht voor klanten) en het woord Aanmelden
in het onderwerp van een lege email naar spotnetATpfcornerPUNTnl. Daarna kun je verzoekjes of
vragen insturen per email (vergeet de User-ID niet in het onderwerp, wees duidelijk), ook voor
andere dan Spotnet-problemen. Ben je (nog) geen klant, gebruik dan User-ID Z999. Ja, dit is dus
ook (beperkt) beschikbaar voor non-klanten!